یزدفردا: «پیشنهاد یک نماینده برای آغاز سال تحصیلی در تابستان در ازای تعطیلی یک ماه مدارس در زمستان.»

راضیه حسینی: پیشنهاد یک آدم معمولی به نمایندگان و مسئولان: اگر ما قول بدهیم تمام تلاش‌مان را برای صرفه‌جویی در انرژی انجام دهیم، شما مسئولان دست از سر تعطیلات برمی‌دارید؟ اگر نیمی از دغدغه‌تان برای تعطیلات رسمی کشور را صرف تورم و گرانی می‌کردید، درست است که باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، ولی لااقل چند تا خبر از نگرانی شما می‌خواندیم و از همدلی‌تان تشکر می‌کردیم! دل‌مان خوش می‌شد که مسئولان، بیشتر از هدررفتن انرژی به فکر عمر بر باد رفته‌ی مردمند.

اگر خیلی نگران اسراف انرژی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کل فصل زمستان را به‌جای تابستان تعطیل اعلام کنید! بالاخره خانه‌های مردم که مدام در حال آب رفتن است، و قدر پول توی جیب‌شان، از متراژش کم می‌شود، راحت‌تر گرم خواهد شد و با یکی دو تا دم و بازدم، گرمای مطلوب را به دست می‌آورد! تابستان هم که مشکلی نیست با کولرهای آبی، سروته قضیه جمع می‌شود. نهایتاً در استان‌های شمالی هشتاد، نود درصد به جمعیت افراد دچار آسم اضافه می‌شود و رطوبت از چشم مردم بیرون می‌زند که اصلاً مهم نیست.

در واقع آن‌قدری که شما روزهای تعطیلی و ساعات کاری را بالا و پایین کردید تقویم دچار سرگیجه شده و دیگر نمی‌داند کجا تیک قرمز بزند و کجا نزند. همین‌طور پیش برویم ممکن است مردم هم دچار سردرگمی شوند. مثلاً ممکن است برخی دانش‌آموزان در مردادماه، و آن هم روزهای پنجشنبه، به مدرسه بروند! برخی از کارمندان جمعه را انتخاب کنند و یک سری هم شنبه را در خانه بمانند! این قوانین را بگذارید کنار تعطیلی‌های ناخواسته بر اثر آلودگی هوا، ریزگردها، سیل و برف و…

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا